Dlaczego ludzki dobrostan korzystnie wpływa na konkurencyjność firm? W jaki sposób troska o pracownika może przekładać się na lepsze wyniki biznesowe? Jak nie tracić z oczu człowieka i zdobywać przewagę w dobie sztucznej inteligencji? O efektywnym spełnianiu wymogów ESG w obszarze kapitału ludzkiego będą dyskutować liderzy biznesu podczas konferencji „Samotność, rynek pracy, innowacje. Człowiek i biznes w świecie AI” organizowanej 10 października w Warszawie przez Instytut Humanites.

Wydarzenie skupi się na metodach zapewniania dobrostanu pracowniczego i włączaniu go do programów ESG organizacji. Będzie okazją do wymiany doświadczeń z ekspertami z obszarów technologii, przywództwa i human resources w zakresie długofalowego zarządzania kulturą pracy oraz budowania strategii realnego wpływu społecznego.

Konferencji towarzyszy premiera raportu #Wellbeing. Dobre praktyki pracodawców 2024, który podsumowuje wyniki badania przeprowadzonego wśród ponad tysiąca pracowników różnych branż (m.in. prawniczej, farmaceutycznej, finansowej czy IT). Objęło ono szerokie spektrum zagadnień, jak np. integracja ról zawodowych i prywatnych czy wielowymiarowy rozwój. Pozyskane dane obrazują rozwiązania przyjęte w firmach, które priorytetowo traktują troskę o dobrostan pracowników.

Raport powstał przy okazji czwartej edycji konkursu Firma Przyjazna Rodzinie / Firma Przyjazna Człowiekowi organizowanego corocznie przez Instytut Humanites. Celem konkursu jest wyznaczanie najlepszych standardów rynku pracy i popularyzacja skutecznych praktyk well being. Firmy są w nim oceniane pod względem strategicznego podejścia do kapitału ludzkiego, spójności realizowanych polityk oraz całościowego spojrzenia na człowieka i kulturę pracy. Ważnym etapem konkursu jest badanie opinii pracowników.

Gościem specjalnym konferencji będzie Ewa Ewart – wielokrotnie nagradzana dziennikarka i reżyserka filmów dokumentalnych poświęconych najbardziej palącym społeczno-gospodarczym problemom współczesności.

Podczas konferencji odbędzie się ogłoszenie wyników tegorocznej edycji konkursu Firma Przyjazna Rodzinie / Firma Przyjazna Człowiekowi oraz gala wręczenia nagród zwycięskim organizacjom. Praktycznymi wskazaniami dotyczącymi skutecznych strategii wdrażania wymogów ESG w obszarze kapitału ludzkiego podzielą się uczestnicy panelu „Jak tworzyć impakt społeczny i raportować ESG?” z udziałem m.in. przedstawicieli Dell Technologies Polska, Autopay S.A. oraz Grupa Wirtualna Polska.

Wyścig o talenty na międzynarodowym rynku pracy to dziś nie lada wyzwanie dla biznesu – mówi Zofia Dzik, prezes Instytutu Humanites. – Firmy muszą pamiętać o nadchodzącym obowiązku raportowania ESG, które obejmuje nie tylko kwestie ładu korporacyjnego czy oddziaływania biznesu na środowisko, ale również dobrostanu pracowników. Nadchodząca konferencja Instytutu Humanites to oprócz podsumowania naszego corocznego konkursu dla firm najlepiej realizujących polityki well being także praktyczne wskazania, jak zintegrować troskę o ludzi zatrudnionych w firmach z długoterminowymi celami biznesowi tych organizacji.

REKLAMA
BrandMe CEO

Wydarzenie odbędzie się 10 października w Warszawie przy ul. Towarowej 28 (Generation Park Z) w godzinach 9:30-13:30. Szczegóły agendy oraz rejestracja na stronie:

https://2godzinydlarodziny.pl/samotnosc-rynek-pracy-innowacje-czlowiek-i-biznes-w-swiecie-ai/

  • Partnerzy konferencji: Fundacja CRIDO, Dell Technologies Polska, Erbud S.A, Fundacja im. XBW Ignacego Krasickiego
  • Patroni Mediowi: Grupa Wirtualna Polska, KOMPAS ESG, Raport ESG, Raport CSR

Instytut Humanites to innowacyjny think&DO tank od 2010 roku działający na rzecz budowy kapitału społecznego i zrównoważonego rozwoju. Projekty Instytutu łączą tematykę człowieczeństwa i technologii postrzeganą w szerokim ekosystemie społecznym, obejmującym m.in. biznes, edukację, kulturę, media oraz rodzinę, i są realizowane z wykorzystaniem autorskich modeli Zofii Dzik, m.in.: Modelu Spójnego Przywództwa™ i Modelu „Wioski” Rozwoju Ekosystemu Społecznego™. Misją Instytutu jest promowanie systemowego podejścia wspierającego rozwój świadomego, wewnętrznie sterowalnego, otwartego poznawczo i społecznie człowieka, tak by umiał on sprostać wyzwaniom technologicznej i społecznej rewolucji. W swoich inicjatywach Instytut zwraca uwagę na korelację poczucia wymiaru sensu, zdrowia fizycznego i psychicznego oraz motywacji do życia i pracy.

Zapraszamy do kontaktu w sprawie wydarzenia:

Katarzyna Lorenz, dyrektorka komunikacji i PR Instytutu Humanites
e-mail: katarzyna.lorenz@humanites.pl
tel.: +48 505 017 957

Czytaj dalej: