Mamy dobrą wiadomość: dysponujemy coraz lepszymi narzędziami, aby skutecznie dyscyplinować firmy, które jeszcze niedawno bezkarnie szafowały niby-ekologicznymi hasłami, budując na nich swój wizerunek. Greenwashing, czyli „ekościema”, to zjawisko, które nasiliło się w ostatnich latach i warto umieć je rozpoznać.
Cieszy fakt, że zarówno Komisja Europejska, jak i organy krajowe adresują ten problem. W naszym najnowszym odcinku przyglądamy się, jak firmy manipulują konsumentami, by zyskać ekologiczny wizerunek, często bez faktycznego zaangażowania w ochronę planety.
Małgorzata Leszczyńska opowiada m.in. o genezie terminu „greenwashing”, przykładach najbardziej kontrowersyjnych praktyk i nowej unijnej dyrektywie, która wprowadza regulacje mające chronić nas przed tymi nieuczciwymi działaniami.
Dowiesz się także, jakie ryzyka wiążą się z greenwashingiem dla firm i dlaczego warto być bardziej świadomym konsumentem. Nie przegap tego odcinka – wspólnie odkryjmy, jak odróżnić prawdziwą troskę o otoczenie od zwykłego mydlenia oczu.
Cykl “Praktycznie o ESG” tworzą eksperci z ESG Advisors, platformy zrzeszającej uznanych specjalistów w dziedzinie zrównoważonego rozwoju. Wspierają oni firmy w zielonej transformacji i raportowaniu ESG, opracowując efektywne strategie, które przyczyniają się do długoterminowego sukcesu przedsiębiorstw Więcej informacji znajdziecie na: www.praktycznieoesg.pl